Miasto Enzo Ferrari.
Modena. Miasto samochodów wyścigowych. To tu siedziby mają Ferrari, Maserati, De Tomaso. Fanom motoryzacji może się w głowie zakręcić od tych nazw. To chyba nie przypadek, że w tym mieści urodził się Enzo Ferrari. Naturalne więc, że tutaj powstało jego muzeum. Żal było nie skorzystać z takiej okazji podczas wycieczki do Modeny. Tym bardziej, że padał deszcz a muzeum znajduje się blisko stacji kolejowej.
 |
| Museo Casa Enzo Ferrari zaprasza. |
 |
| Warsztat wraz z domem został sprzedany aby młody Enzo mógł kupić samochód do startu w rajdach. |
 |
| Enzo Ferrari zaprasza. Skąd ja znam tą fotografię? |
Pierwsze wrażenie - nie ma za dużo "eksponatów"
 |
| Widok z antresoli muzeum. |
 |
| Ferrari 348 |
 |
| Ferrari 348 |
 |
| Ferrari Superamerica |
 |
| Ferrari Scagletti 60 |
 |
| Miły pyszczek Ferrari Scagletti 60 |
 |
| Ferrari 458 Italia |
 |
| Choć wygląda jak model to prawdziwy silnik prawdziwego Ferrari 458 Italia |
 |
| Coś na słoneczne dni - Ferrari California |
 |
| F100r |
 |
| F100r |
 |
| Ferrari F40 |
 |
| Ferrari F40 |
Ufff...Może film na przerywnik???
 |
| Enzo Ferrari za kierownicą |
 |
| Twórca potęgi. |
A teraz trochę "antyków".
Na początek ciekawostka - samochód z dwoma silnikami - Alfa Romeo Bimotore. To wyścigowy potwór z lat 30 tych ubiegłego wieku. Specjaliści ze fabryki Ferrari
pod patronatem Alfa Romeo, do wyścigowego samochodu wbudowali dwa
silniki, jeden przed, a drugi za miejscem dla kierowcy. Każdy z silników
napędzał jedną oś. Samochód pobił rekord prędkości, osiągając ponad 321 km/h. Jak dla mnie rewelacja:)
 |
| Alfa Romeo Bimotore. |
 |
| Alfa Romeo Bimotore |
 |
| Alfa Romeo Targa Fiorino |
 |
| Alfa Romeo |
 |
| Alfa Romeo - czar kierownicy po lewej stronie. |
|
|
Trochę młodsi koledzy Alfy Romeo.
 |
| Ferrari Ferrari Super Fast |
 |
| Linia nadwozia też ładnie się kończy - Ferrari Super Fast |
 |
| Elegancki InterAerLux |
 |
| Maserati i Ferrari |
 |
| Błyszczący Ferrari Pinifarina 250 |
 |
| Ferrari Pinifarina 250 |
Na koniec szybko i zadziornie.
 |
| Laferrari 2013 |
 |
| Laferrari 2013 |
 |
| Laferrari 2013 |
Samochodów, zmotoryzowanych dzieł sztuki, cacuszek na czterech kołach...jak zwał, tak zwał jest wystarczająco aby po godzinie oglądania/podziwiania zrobić sobie przerwę. Wyjść na zewnątrz aby przejść do drugiego budynku dawnego warsztatu. Teraz znajdują się tam następne wytwory Ferrari.
 |
| Świat silników Ferrari |
|
|
 |
| Wyścigówka jak zabawka - Ferrari 500 F2 |
Na sam koniec ciekawostka ze stajni Ferrari. Hydroplan wyścigowy z lat 50-tych ubiegłego wieku, zbudowany specjalnie do bicia rekordów prędkości na wodzie.
 |
| Hydroplan Ferrari 90 |
 |
| Hydroplan Ferrari 90 |
Sprawy motoryzacyjne pozostawmy za sobą. Czeka na nas deszczowa Modena. Na szczęście pełno w niej arkad, pod którymi "na sucho" można obejrzeć sporą część miasta.
Palazzo Ducale (pałac książęcy), który jest siedzibą pierwszej (!!) w świecie akademii wojskowej. Niestety remont placu przysłonił nieco front pałacu.
 |
| Palazzo Ducale. |
 |
| Palazzo Ducale |
 |
| Palazzo Ducale. |
Błądzenie pod arkadami nieco nas wyczerpało i zatrzymaliśmy się na przekąskę w piekarni.
 |
| Wielkanoc w piekarni. |
Deszcz, nie deszcz trzeba było ruszać dalej. W końcu udało nam się trafić na Piazza Grande. Czy jest jakieś miasto we Włoszech, które nie ma swojego Piazza Grande i il Duomo?
 |
| Katedra w Modenie |
 |
| Katedra i dzwonnica. |
 |
| Przejście między katedrą a dzwonnicą. |
 |
| Boczne wejście do katedry. |
 |
| Siedziba władz miejskich - Palazzo Comunale. |
 |
| Modena - Palazzo Comunale. |
Po powrocie z wycieczki także
Bolonia powitała nas deszczem.
 |
| Dworzec kolejowy w Bolonii. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz